Tiedolla johtaminen matkailun menestystekijäksi Karhuseudun alueella
“Tiedolla johtaminen matkailun menestystekijäksi Karhuseudun alueella” -hankkeen tavoitteena on tuottaa uutta osaamista ja uusia toimintatapoja olemassa olevan digitaalisen liiketoimintatiedon (Business Intelligence, BI) hyödyntämiseksi matkailuyritysten ja –kohteiden toiminnan kehittämisessä ja päätöksenteossa Karhuseudun alueella. Hankkeessa hyödynnetään tiedolla johtamisen työkaluja, joiden avulla luodaan alueen matkailuyrityksille ja -kohteille menestyksen avaimia kansallisessa ja kansainvälisessä matkailumarkkinassa erityisesti haastavassa Covid-19 erityistilanteessa. Hankkeen kohderyhmänä on Karhuseudun alueen matkailuyrittäjät ja -kohteet. Hankkeen tuloksina matkailuyritykset ja -kohteet hyödyntävät tiedolla johtamista liiketoiminnassaan, esimerkiksi optimoimalla yrityksensä hinnoittelua ja markkinointiviestintää, tuottamalla tiedon kautta matkailijalle personoitua sisältöä ja palveluita sekä tehostamalla datan avulla matkailumyyntiä. Tässä hankkeessa testataan muun muassa Leader Karhuseudun Rural Flavours -hankkeessa rakennettua digitaalista palvelutuotealustaa asiakastiedon lähteenä ja pyritään valjastamaan tätä tietoa alueen yritysten käyttöön.